Komunikace s účetní

Mnoho podnikatelů a firem neumí efektivně s účetní komunikovat. Komunikace je klíčem ke vzájemné spokojené spolupráci a občas se stává, že účetní je tu pro klienty až ve chvíli nouzových oprav.

Přinášíme zde pár tipů jak začít s účetní efektivně komunikovat:

  1. Domluvte se předem na jednotném způsobu komunikace.
  2. Myslete na to, že účetní je s největší pravděpodobností zahlcena prací i pro jiné klienty. Urgentní věci účetní vyřeší okamžitě po telefonu a ty méně závažné ji nechte vyřešit e-mailem ve chvíli, kdy nemá rozpracovanou jinou práci.
  3. Žádný váš známý, pokud není daňový poradce, toho neví víc než účetní, proto s dotazy choďte právě k ní. Mnohdy se stává, že kamarád povídal, já to tak udělal a pochopitelně špatně. Účetní to poté musí opravit a vás to ve většině případů stojí nemalé peníze.
  4. Nechtějte po účetní za každé situace dotovat rozumy. I skvělá účetní se občas musí podívat do zákona, ověřit aktuálnost, případně popřemýšlet o možnostech lepšího řešení. Zákony, vyhlášky a metodiky se mění denně a je už samo o sobě velice náročné vše okamžitě stíhat. Buďte proto prosím trpěliví.

A poslední tip pro vás. Ať je účetní jakkoli vytížená, nikdy nepohrdne dobrým vínem či čokoládou 🙂

Komentáře